Belka
Piątek, 26 Września 2025   imieniny: Justyna, Lucja, Cyprian
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

P O S T A N O W I E N I E

Data publikacji: 2012-12-25, Data modyfikacji: 2012-12-25
A A AWydrukDrukuj  
 
P O S T A N O W I E N I E

   Na  podstawie  art. 57  ust. 2  ustawy  z  dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04 grudnia 2012 r. Prezydenta Miasta Krosna,  38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a,

 

p o s t a n a w i a m   w y r a z i ć   z g o d ę

 

Prezydentowi Miasta Krosna - 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a

 

na odstępstwo od przepisu art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 16, poz. 94 z 2007 r. z późn. zm.), w zakresie zachowania odległości 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m.  od osi skrajnego toru, w jakiej Inwestor zamierza usytuować inwestycję pn.  „Budowa  odcinków  dróg lokalnych  1.KDL.1 i 1.KDL.5  w Krośnie w ramach realizacji zapisów MPZP Krościenko XI”, umożliwiające :

 

- realizację przedmiotowej inwestycji w odległościach mniejszych niż 10,00 m od granicy obszaru kolejowego i 20,00 m od osi skrajnego toru,

- wykonywanie robót ziemnych związanych z przedmiotową inwestycją w sąsiedztwie linii kolejowej od 0,00 m do 4,00 m od granicy obszaru kolejowego,

 

Pod warunkami określonymi w piśmie z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35—005 Rzeszów, ul. Batorego 24.

 

Krosno, 2012-12-21

Znak: BA.6740.2.269.2012.B

 

P O S T A N O W I E N I E

 

            Na  podstawie  art. 57  ust. 2  ustawy  z  dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 04 grudnia 2012 r. Prezydenta Miasta Krosna,  38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a,

 

p o s t a n a w i a m   w y r a z i ć   z g o d ę

 

Prezydentowi Miasta Krosna - 38-400 Krosno, ul. Lwowska 28a

 

na odstępstwo od przepisu art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 16, poz. 94 z 2007 r. z późn. zm.), w zakresie zachowania odległości 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m.  od osi skrajnego toru, w jakiej Inwestor zamierza usytuować inwestycję pn.  „Budowa  odcinków  dróg lokalnych  1.KDL.1 i 1.KDL.5  w Krośnie w ramach realizacji zapisów MPZP Krościenko XI”, umożliwiające :

 

- realizację przedmiotowej inwestycji w odległościach mniejszych niż 10,00 m od granicy obszaru kolejowego i 20,00 m od osi skrajnego toru,

- wykonywanie robót ziemnych związanych z przedmiotową inwestycją w sąsiedztwie linii kolejowej od 0,00 m do 4,00 m od granicy obszaru kolejowego,

 

Pod warunkami określonymi w piśmie z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35—005 Rzeszów, ul. Batorego 24.

 

U z a s a d n i e n i e

 

         Pismem z dnia 14 maja 2012 r. znak: Nr IZDK11-505-26/2012 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Rzeszowie Dział Nawierzchni, Obiektów Inżynieryjnych, Budynków i Budowli 35-005 Rzeszów, ul. Batorego 24, pozytywnie zaopiniował odległości mniejsze niż 10 m od granicy obszaru kolejowego i 20 m od osi skrajnego toru, w jakiej inwestor zamierza usytuować w/w inwestycję w sąsiedztwie linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko w rejonie kilometra 73,35 – 74,0 oraz wykonywania prac w odległości mniejszej niż 4 m. od obszaru kolejowego, pod warunkiem:

  1. Wykonania przez inwestora oraz każdoczesnego właściciela własnym kosztem i staraniem koniecznych prac, mających na celu dostosowania projektowanych obiektów do wszystkich obowiązujących i zmienionych w przyszłości przepisów, w tym między innymi w zakresie ochrony  środowiska,   ochrony  przeciwpożarowej  itp.,   jeżeli  takie  prace  będą  wynikały z negatywnego oddziaływania linii kolejowej na w/w inwestycję.
  2. Po wybudowaniu w/w inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie będą ponosiły odpowiedzialności za ewentualne skutki wynikłe z przekroczenia dopuszczalnego hałasu oraz uszkodzenia spowodowane drganiami wywołanymi przez przejeżdżające pociągi.
  3. Każdocześni właściciele  w/w  inwestycji,  których dotyczy niniejsze uzgodnienie,  nie będą w przyszłości występowali z roszczeniami do PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz każdoczesnego Zarządcy wymienionych linii kolejowych o zapłatę odszkodowania tytułem uciążliwości wynikających z bezpośredniego sąsiedztwa linii kolejowej (Np. z art. 435 § 1 Kodeksu Cywilnego).
  4. Przedmiotowa inwestycja nie może powodować:

·         Zagrożenia życia ludzi lub bezpieczeństwa mienia.

·         Zagrożenia bezpieczeństwa i prawidłowego ruchu kolejowego.

·         Zakłócenia działania urządzeń służących do eksploatacji linii kolejowej.

  1. Prace  w  sąsiedztwie  Terenu Kolejowego  wykonywać  pod  nadzorem  Sekcji Eksploatacji w Jaśle.
  2. Projekt budowlany należy uzgodnić z:

·         „PKP Energetyka” sp. z o.o. Zakład Południowy, 31-403 Kraków, ul. Kamienne 14, Dział Eksploatacji, 35-005 Rzeszów, ul. St. Batorego 26.

·         „Telekomunikacja Kolejowa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Telekomunikacji w Krakowie, 31-516 Kraków ul. Mogilska 1.

·         PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii kolejowych w Rzeszowie ul. Batorego 24, 35-005 Rzeszów.

Planowana rozbudowa drogi powinna spełniać wymogi:

 

·         Art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r.  Nr 16, poz. 94 z późn. zm.)

·         Rozporządzenia Ministra Infrastruktury  z dnia 7 sierpnia 2008 r.  w  sprawie  wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych (Dz. U. z 2008 r. Nr 153, poz. 955 z późn. zm.).

 

Projekt budowlany został uzgodniony z następującymi instytucjami:

·         „PKP Energetyka” sp. z o.o. Zakład Południowy, 31-403 Kraków, ul. Kamienne 14, Dział Eksploatacji, 35-005 Rzeszów, ul. St. Batorego 26 - uzgodnienie z dnia 03-10-2012 r.

·         „Telekomunikacja Kolejowa” sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Telekomunikacji w Krakowie, 31-516 Kraków ul. Mogilska 1 – uzgodnienie z dnia 04-09-2012 r.

·         PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii kolejowych w Rzeszowie ul. Batorego 24, 35-005 Rzeszów -  uzgodnienie z dnia 05-11-2012 r.

 

            Biorąc powyższe pod uwagę zdecydowałem jak w sentencji postanowienia.

 

Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.

, Źródło artykułu: http://www.bip.umkrosno.pl/, Autor zdjęć: sxc.hu
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Powiat krośnieński - powiat w południowo – zachodniej części województwa podkarpackiego z siedzibą w Krośnie. W skład powiatu wchodzą gminy: Chorkówka, Dukla, Iwonicz- Zdrój, Jaśliska, Jedlicze, Korczyna, Krościenko Wyżne, Rymanów, Miejsce Piastowe i Wojaszówka, zajmując powierzchnię 923,79 km kw.

Atrakcje przyrodnicze stanowią: część Magurskiego Parku Narodowego, osiem rezerwatów przyrody (Modrzyna, Prządki, Cisy w Nowej Wsi, Rezerwat Tysiąclecia Na Górze Cergowej, Igiełki, Przełom Jasiołki, Wadernik i Kamień nad Jaśliskami), dwa obszary chronionego krajobrazu (Obszar Chronionego Krajobrazu Beskidu Niskiego oraz Czarnorzecki Obszar Chronionego Krajobrazu), szlaki turystyczne, szlak spacerowy i szlaki tematyczne. Do zabytków zaliczane są: kopalnia nafty – Skansen w Bóbrce, dzwonnica z XVII wieku, pałac Mnichów z XVII wieku, zespół klasztoru Bernardynów z II połowy XVIII wieku w mieście Dukla, pustelnię św. Jana z Dukli w Trzcianie, drewniane domy tkaczy z XVIII i XIX wieku w Korczynie, zespół dworski w Komborni, zespół dworski i domy z XIX wieku w Krościenku Wyżnym, dwór z końca XVIII wieku oraz klasztor oo. Michalitów w Miejscu Piastowym, zespół dworsko – pałacowy z XIX wieki, dzwonnica, wieża i plebania z XVIII wieku w Klimówce czy ruiny zamku Kamieniec w Odrzykoniu wzniesiony w XIV wieku .

Gospodarka powiatu oparta jest głównie na rolnictwie, usługach, turystyce i przetwórstwie rolno spożywczym.

Przez powiat przebiegają dwie drogi krajowe nr: 9 i 28.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola