KS.7021.5.1.2012.E Krosno, dnia 10.10.2012r.
Ogłoszenie
wszczynające postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
w trybie przetargu nieograniczonego
(art. 40 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych)
1. GMINA KROSNO, ul. Lwowska 28a, 38-400 Krosno, faks (0-13) 47 43 312 zwana dalej Zamawiającym, wszczyna postępowanie w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie – zakup donic”.
*Informacja dodatkowa: postępowanie prowadzone jest w trybie przetargowym, gdyż jest ono częścią zamówienia pn. „Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie”. Zamawiający w ramach w/w zamówienia dokonał wydatkowania środków pieniężnych w wysokości znacznie przekraczającej 14.000 euro, jednak z przyczyn organizacyjnych zamówienie zostało podzielone na kilka odrębnych postępowań. Jednym z nich jest niniejsze postępowanie na zakup donic w ilości 39 sztuk, którego wartość szacunkowa nie przekracza 14.000 euro.
2. Opis przedmiotu zamówienia
2.1. Opis przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
44114200-4 Produkty betonowe
2.2. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) dostawę 39 sztuk donic typu Wenecja, wykonanych z betonu odlewniczego malowanego w kolorze grafitowym, o wymiarach: wysokość: 65 cm; szerokość: 80 cm x 80 cm;
Zamawiający dopuszcza rozwiązania o jednakowych lub równoważnych parametrach technicznych oraz wyglądzie zewnętrznym (w oparciu o produkty innych producentów) pod warunkiem spełnienia tych samych właściwości technicznych, wymiarów, koloru i kształtu donic. W związku z powyższym wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamienne rozwiązania na piśmie w postaci stosownego rysunku wraz z opisem.
Forma i wygląd donic ze względu na lokalizację w obszarze objętym ochroną konserwatorską podlegają uzgodnieniu z konserwatorem zabytków.
2) rozładunek i ustawienie donic na płycie Rynku w Krośnie w miejscach wskazanych przez Zamawiającego (zgodnie z dołączonym do SIWZ rzutem Rynku);
2.2.1. Wykonawca jest zobowiązany uzyskać w Wydziale Drogownictwa Urzędu Miasta Krosna stosowną zgodę na wjazd samochodem powyżej 2,5 tony na płytę krośnieńskiego Rynku.
2.2.2. W zakresie realizacji niniejszego zamówienia wykonawca jest zobowiązany również do zapewnienia bezpiecznych warunków ruchu drogowego i pieszego poprzez oznakowanie i zabezpieczenie prac związanych z realizacją zadania oraz uporządkowania terenu po ich zakończeniu.
Koszt wykonania prac wyszczególnionych w punkcie 2.2.1. oraz w punkcie 2.2.2. wykonawca jest zobowiązany uwzględnić w cenie wykonania zamówienia.
3. Zamówienia uzupełniające
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających.
4. Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia można odebrać w siedzibie Zamawiającego – pokój nr 312, przy ul. Lwowskiej 28a w Krośnie – III piętro lub przesyłką pocztową.
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest także dostępna w wersji elektronicznej – www.krosno.pl od dnia publikacji ogłoszenia o wszczęciu postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych do upływu terminu składania ofert.
Ogłoszenie zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10.10.2012r.
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych ani wariantowych.
6. Termin wykonania zamówienia.
a) rozpoczęcie: od dnia podpisania umowy
b) zakończenie: do dnia 07.12.2012r.
7. Warunki udziału w postępowaniu
7.1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
7.1.1. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące:
1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
2) posiadania wiedzy i doświadczenia;
3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
7.2. Wykonawcy są zobowiązani do wykazania braku podstaw do ich wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy.
7.2.1. W celu wykazania braku wyżej wymienionych podstaw wykonawca zobowiązany jest złożyć:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podst. art. 24 ust. 1 Ustawy,
b) oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy – jeżeli wykonawcą jest osoba fizyczna,
c) aktualny odpis z właściwego rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy wystawiony nie wcześniej niż sześć miesięcy przed upływem terminu składania ofert – jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru.
W przypadku oferty wspólnej wykonawców (konsorcjum, spółka cywilna) dokument wystawiony w lit. c) składa każdy z wykonawców, natomiast dokument wymieniony w lit. a) i b) składa każdy z wykonawców lub pełnomocnik wykonawców składających wspólną ofertę.
7.2.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w lit. c) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
7.2.3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 7.2.1. ogłoszenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
7.3. Dokumenty wymienione w niniejszym dziale należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, z których zasobów korzysta wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. W celu skutecznego potwierdzenia za zgodność z oryginałem złożonych kopii dokumentów wymagana jest formuła „za zgodność z oryginałem” lub inna tożsama znaczeniowo.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
7.4. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy wraz z ofertą nie złożyli wymaganych w niniejszym dziale oświadczeń i dokumentów lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
7.5. Wykonawca winien wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcom.
7.6. Oferta musi być podpisana przez osobę/osoby wykonawcy uprawnioną/ne do zaciągania zobowiązań w Jego imieniu bądź przez ustanowionego przez nią/nie pełnomocnika/ów.
Wykonawcy składający ofertę wspólną są zobowiązani do ustanowienia pełnomocnika.
Pełnomocnictwo może dotyczyć zarówno reprezentowania wszystkich wykonawców składających wspólną ofertę w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jak i podpisania w ich imieniu umowy o zamówienie publiczne. Jeżeli pełnomocnictwo upoważnia jedynie do reprezentowania wykonawców w postępowaniu, to przed podpisaniem umowy z Zamawiającym wymagane będzie złożenie umowy, w której określone będą prawa i obowiązki poszczególnych wykonawców.
Pełnomocnictwo musi wskazywać pełnomocnika (w tym zakres jego umocowania), a także wskazywać wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.
Pełnomocnictwo musi być podpisane przez osoby wykonawców składających wspólną ofertę uprawnione do zaciągania zobowiązań w jego imieniu.
Pełnomocnictwo, o którym mowa w niniejszym punkcie musi zostać złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
Korespondencja z Zamawiającym oraz rozliczenia z wykonawcami dokonywane będą przez pełnomocnika wskazanego pełnomocnictwem.
Podmiot składający ofertę jako uczestnik konsorcjum i jednocześnie składający ofertę samodzielnie lub jako uczestnik innego konsorcjum zostanie potraktowany jako składający dwie oferty i na tej podstawie wszystkie oferty z Jego udziałem zostaną odrzucone. Zasady podpisywania oferty dotyczą wszystkich jej dokumentów (informacji, wykazów, oświadczeń) oraz potwierdzania za zgodność z oryginałem składanych kopii.
7.7. Wykonawca obowiązany jest dołączyć do oferty kalkulację cenową z podaniem ceny jednostkowej.
8. Kryterium oceny ofert: najniższa cena – 100 %.
9. Zamkniętą kopertę zawierającą ofertę należy złożyć w Urzędzie Miasta Krosna – ul. Lwowska 28a w pokoju nr 01 (kancelaria główna). Koperta zewnętrzna powinna być oznaczona w następujący sposób:
URZĄD MIASTA W KROŚNIE
Zamówienia publiczne
ul. Lwowska 28a
38-400 KROSNO
Oferta na przetarg pn.: „Rewitalizacja Zespołu Staromiejskiego w Krośnie – zakup donic”
Nie otwierać przed 18.10.2012r. przed godziną 12.00.
Termin składania ofert upływa 18.10.2012r. o godz. 10.00.
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego przy ul. Lwowskiej 28a w Krośnie, pokój nr 313, w dniu 18.10.2012r. o godz. 12.00.
11. Sposób porozumiewania się Zamawiającego z wykonawcami.
1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje dotyczące postępowania Zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, drogą mailową lub faksem. Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub pocztą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Powyższe zasady porozumiewania się (tj. faks i e-mail) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictwa składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 Ustawy, ze względu na konieczność zachowania formy tychże oświadczeń lub dokumentów przewidzianych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817) lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa.
3. Osoby uprawnione do porozumiewania się z wykonawcami:
1) Danuta Kolanko - Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Staszica 2, w godz. 7.30 do 15.30 – w sprawach merytorycznych,
2) Małgorzata Wanat lub Adriana Łącka – Stanowisko ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta w Krośnie, ul. Lwowska 28a, w godz. 7.30 do 15.30 – w sprawach formalno - prawnych;
Sposób porozumiewania się:
a) pisemnie – Krosno, ul. Lwowska 28a, z dopiskiem „Zamówienia publiczne”
b) faksem - nr: 0-13 47 43 312
c) drogą mailową – [email protected]
Jeżeli Zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
12. Istotne zmiany w umowie
Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie:
1. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:
a) w przypadku wystąpienia problemów z dotrzymaniem terminu dostawy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,
b) w przypadku opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu i/lub podpisaniu umowy,
c) w przypadku zawieszenia wykonania dostaw przez Zamawiającego;
2. Wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:
a) zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
b) rezygnacji z części dostaw, jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy – o wartość niewykonanych dostaw.
3. Inne zmiany:
a) w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą Zamawiającego:
- powierzenie podwykonawcom innej części dostaw niż wskazana w ofercie wykonawcy,
- zmiana podwykonawcy na etapie realizacji dostaw,
o ile nie sprzeciwia się to postanowieniom SIWZ,
4. Warunki zmian:
a) inicjowanie zmian – na wniosek wykonawcy lub Zamawiającego,
b) uzasadnienie zmian – prawidłowa realizacja przedmiotu umowy, obniżenie kosztów, zapewnienie optymalnych parametrów technicznych i jakościowych dostaw,
c) forma zmian – aneks do umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
13. Termin związania ofertą wynosi 30 dni od upływu terminu składania ofert.
14. Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.

![]() |
Powiat krośnieński - powiat w południowo – zachodniej części województwa podkarpackiego z siedzibą w Krośnie. W skład powiatu wchodzą gminy: Chorkówka, Dukla, Iwonicz- Zdrój, Jaśliska, Jedlicze, Korczyna, Krościenko Wyżne, Rymanów, Miejsce Piastowe i Wojaszówka, zajmując powierzchnię 923,79 km kw. |
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola